N


Sugerowana - pierwsza klasa ponadgimnazjalna

Interdyscyplinarnie - język polski/wiedza o społeczeństwie - poziom rozszerzony

Okres realizacji - 4 tygodnie

Prezentacja - 1 godz. lekcyjna

Słowa klucze: WebQuest, jęz. polski, wiedza o społeczeństwie, ponadgimnazjalna, reklama, manipulacja.

Treści nauczania, wymagania szczegółowe:
Język polski
Czytanie i słuchanie. Uczeń:
  • rozpoznaje typ nadawcy i typ adresta
Samokształcenie i docieranie do informacji. Uczeń: 
  • szuka literaury przydatnej do opracowania różnych zagadnień, selekcjonuje je według wskazanych kryteriów (w zasobach bibliotecznych korzysta zarówno z tradycyjnego księgozbioru, jak i zapisów multimedialnych, elektronicznych w tym Internetu)
Wiedza o społeczeństwie
Środki masowego przekazu. Uczeń:
  • krytycznie analizuje przekazy medialne, oceniając ich wiarygodność i bezstronność oraz odróżniając informacje od komentarzy.
  • ocenia zasoby Internetu z punktu widzenia rzetelności i wiarygodności informacyjnej; świadomie i krytycznie odbiera zawarte w nich treści.
Nauczycielko/Nauczycielu, podczas pracy metodą WebQuest możesz spotkać sie z sytuacjami prowadzącymi do konfliktów między uczniami. Czasami są one nieuniknione, zwłaszcza gdy temat zadania wywołuje emocje.
Rolą nauczyciela jest czuwanie nad samodzielną pracą uczniów w taki sposób, aby nie doprowadzić do eskalacji problemów, ale pokazać, że różnorodność stanowi wartość. Różnorodność stanowisk, opinii, poglądów, sposobów spostrzegania i doświadczania świata. Postawa otwartości na różnorodność jest impulsem działań prowadzących do pozytywnych zmian.
Szanując autonomiczność uczniów, nie należy narzucać im własnego światopoglądu ani modelu rozwiązania spornych kwestii, chyba że sami o to zapytają.
Dlatego też oceniając udział uczniów w projekcie, nie nalezy brać pod uwagę reprezentowanych przez nich poglądów i opinii, a jedynie wkład pracy i jej merytoryczną wartość.